کتاب وضع بشر

اثر هانا آرنت از انتشارات ققنوس - مترجم: مسعود علیا-بهترین کتاب ها و نمایشنامه های فلسفی

A work of striking originality bursting with unexpected insights, The Human Condition is a in many respects more relevant now than when it first appeared in 1958. In her study of the state of modern humanity, Hannah Arendt considers humankind from the perspective of the actions of which it is capable. The problems Arendt identified then--diminishing human agency and political freedom; the paradox that as human powers increase through technological and humanistic inquiry, we are less equipped to control the consequences of our actions—continue to confront us today.


خرید کتاب وضع بشر
جستجوی کتاب وضع بشر در گودریدز

معرفی کتاب وضع بشر از نگاه کاربران
هنوز هم نمی دانم که چگونه فکر مخفی * فکر کردن به عنوان عمل، پایان دادن به کتاب با نقل قول از کاتو (هر وقت او فعال تر از زمانی که او انجام می دهد هیچ چیز، هرگز او کمتر از زمانی که او توسط خود او @) به نظر می رسد مانند توجه داشته باشید عجیب و غریب برای پایان دادن به کتاب در. اولین بیتی درباره تفکر فعال بودن به اندازه کافی قابل درک است (activity = / = action for arendt)، اما کمی درباره بودن بودن توسط خود بودن یکسان نیست، برای من در زمینه توسعه فلسفه معنی ندارد

مشاهده لینک اصلی
خوب، این یک خواندن معمول نبود! من مجبور بودم این کتاب را برای کلاس در دانشگاه بخوانم و اگر بخواهم آن را واقعا دوست داشته باشم و یا آن را فقط برای گذراندن کلاس مهم بدانم. من حدس می زنم که من واقعا آن را دوست داشتم، زیرا بعد از آنکه من آن را خواندم، در مورد آن فکر کردم. این باعث شد من فکر کنم که باید تمرکزمان را روی چیزهایی که جامعه و زندگی و هنجارهای ما را تحت تأثیر قرار می دهند، حفظ کنیم. بنابراین، آن را آسان نیست خواندن، اما ارزش آن است.

مشاهده لینک اصلی
من این کتاب را در این مورد خواندم که احساس می کنم چیزی است که واقعا می دانم. من فکر می کنم زمان بیشتری را صرف تفسیر از کتاب واقعی می کنم، اما آرنت هیچ چیز جز امید و باور نکردنی پیدا نمی کند. هر زمان که فیلسوفان و متفکران دیگر شما را برانند، آرنت با هم متحد می شود و همه چیز را می بیند. هیدگر را بیابید

مشاهده لینک اصلی
در بعضی از نقاط، من خودم را در یک کنسرت لایل لوت کشف کردم - به اندازه کافی عجیب بود، اما هنگامی که من به پایان رسید، پیروز شدن بلیط های جلو در ایستگاه رادیویی بودم که با گروهی از مردم به اشتراک گذاشتم. این به این معنی بود که لایل حدود پانزده فوت بود، تماشای ما را بی دست و پا تکان دادن یکدیگر در داخل و خارج از محل اولیه و بازگشت به صندلی های ارزان ما در چمن. به هر حال، وقتی یک ترانه از او را معرفی کرد، در صندلی خاصی حضور داشتم و گفتم: «این یکی از آهنگهای مربوط به شرایط انسانی است.» جمعیت فقط زمزمه کرد، اما خندیدم. و، قسم می خورم، لایل نگاه کرد و به من لبخند زد.از آنجا که واقعا، آیا سخنرانی جالب تر وجود دارد؟ (مثال دیگر: هنرمند بسیار متاهلی در یک گالری در حال صحبت است، نشان می دهد که یک چاپ انجام شده است، توضیح می دهد که دوست دارد در شرایط کارش \"شرایط انسان\" را بررسی کند. چاپ یک پرنده است. احتمالا وجود دارد، اما این یکی مطمئنا رتبه بندی می شود - و بنابراین من کنجکاو بودم که از کجا آمده است: چرا انسان ها مجبور به گفتن \"شرایط انسانی\" وقتی که سعی می کنید به صدا هوشمندانه کتاب هانا آرنت را به نظر می رسد یکی از منابع عبارت (همراه با چند نقاشی فرانسوی از 1930s)، پس چرا نمی بینم که همه سر و صدا؟ (خوب، واقعا من خلاصه ای از کتاب آرنت را خواندم و تصور کردم جالب بود - اما این یک معجزه بزرگ برای فکر کردن به لیل لوت و هنرمند با پرنده در این زمینه بود.) Arendtâ € ™ این کتاب عجیب و غریب است، به طرق مختلف - برخلاف بسیاری از فلسفه، مجموعه ای از مشکلات منطقی و تجربیات فکر است. ایتا € ™ ثانیه به شدت مرجع، از نیچه و ارسطو و افلاطون و مارکس، و گسترش و مخالفت با هر یک به عنوان او در مورد مفهوم خود را از vita activa و سه طبقه کار، کار و عمل خود را کشف. تعاریف او هر یک که من هرگز کاملا احساس نمیکنم می توانم درک کنم (به نظر می رسید لغزنده)، به او عجیب و غریب است، و بنابراین انتقادات او از فیلسوفان قبلی، تا حدودی توسط این تلاش ها به نظر می رسد به ساختار مفهوم خود را بر کار مردم که صدها یا هزاران سال قبل فوت کرد. به طرق مختلف، ناعادلانه می گویند که مفهوم vita activa به گونه ای درک درستی از سوء تفاهم است، زیرا او فقط این مفهوم را در باز کردن کتاب اختراع کرده است. بدیهی است که این نشان می دهد که نظریه خود را از متفکران قبلی متفاوت می کند، اما این به نظر می رسید که نقد از سوی دیگر است، که متفکران قبلی از او متفاوت بودند و نظریه ی خود واکنش واضح بود . من این را در ابتدا در بحث خود در مورد مارکس یافتم، که تقریبا به نظر می رسد ناشی از اصطلاحات است. با توجه به اینکه کار و کار به طور قابل توجهی قابل تغییر در مارکس است، به نظر می رسد غیرمنصفانه است که پای خود را به آتش بسپارد، مفاهیم خود به این ترتیب نمی توان گفت که تعداد زیادی از آثار آگاهانه در کتاب وجود دارد - به ویژه در نقش تکنولوژی در شرایط «انسان» (این کتاب در سال 1958 نوشته شده است، خیلی از آن آنچه که او به نظر می رسد پیش بینی شده است). با این حال، در خواندن خود کتاب هرگز به طور کامل به هم نمی پیوندد - مطمئنا قابل تقدیر است و ارزش اشاره به آن، اما به عنوان یک توضیح کلی از شرایط انسان، هنوز هم تعجب تعجب. هرچند این کار بسیار بهتر از یک عکس از یک پرنده است.

مشاهده لینک اصلی
هانا آرنتس شرایط انسانی بر خلاف هر کتابی است که قبل از آن خواندنی است. و هر كتابي كه بعد از آن خواندم، احتمال دارد كه در نوري كه به آن پيش مي رود نيز قضاوت شود. پس از همه، به عنوان عنوان خوانده شده، هیچ چیز کمتر از وضعیت انسان در معرض خطر در این کتاب است. البته دقیقا همان چیزی است که این بدان معنی است که مالباخته است، و کتاب آرنتس به این طریقی که این سوال را نه صرفا در فلسفی، بلکه همچنین به صورت صریح سیاسی و تاریخی متمایز می کند، متمایز است. آرنت، که چشم انداز انتقادی اش را از یونان باستان به روزهای مدرن می گذراند، به جای تحقق بخشیدن به نوعی جوهر ابدی یا زیرزمینی انسان، صبر و شکیبایی دارد و تغییرات ظریف اما قاطعانه ای را به وجود می آورد. توسط تغییرات مدرنیته. حساب های مهم Arendt این است که در آن، بیش از هر زمان، فضای (سیاسی) عمل - که در آن یکی خود را به عنوان فرد به عنوان \"فرد\" متمایز، به عنوان یک مخالف قابل تعویض - چه چیزی - با توجه به تمرکز و تأکید بر «زندگی»، زنده ماندن در معرض بیان واقعی سیاسی. در اینجا پارادایمی Arendt این است که برده یونانی است که، با توجه به ضرورت اموال بیولوژیکی، قادر به دسترسی به قلمرو آزادی نیست، که فضای مناسب شهروندان یونان را تشکیل می دهد. بنابراین، با توجه به تمایز و آموزش های کلاسیکی قابل توجه او، به صراحت به Seneca اشاره می کند، زیرا که زندگی، برده داری بدون فضیلت است که می داند چگونه می میرد. »بنابراین تحلیل تحلیل تحریک آمیز آرنت، این است که آیا نه ما خودمان، بدون آنکه تصدیق آن را بپذیریم، فقط به چنین شرایطی از نیهیلیسم محدود شده است: یک شرط که در آن تنها صرفا مربوط به «اداره امور» است، به عنوان سرپرست خانوار با اقتصاد سازمان داخلی آرنت در این حقیقت بسیار غم انگیز می گوید که شیوه ی دیگری از عمل انسان امکان پذیر است: چیزی که به تازگی، انحصار و غیرقابل پیش بینی عمل انسانی می گوید. این امکان وجود دارد که ذاتا در افرادی که در پولیس قرار دارند، از شجاعت سیاسی استفاده می کنند و با توجه به جوهر سیاسی که با جامعه فضیلت سیاسی مطابقت دارد، شانزده سال طول می کشد از زمانی که آرنت از این اندیشه ها پرده برداشت، گذشت زمان کمی تلاش کرده است تا بینش خود را کاهش دهد. اگر چیزی وجود داشته باشد، مانند کلمات بسیاری از آثار کلاسیک، بیشتر از هر زمان دیگری قابل قبول است. تقریبا هر موضوع نظریه سیاسی مدرن امروز می تواند بذر ژرمینال خود را در اینجا پیدا کند: بیوپولتیک (در فوکو، Agamben و Esposito)، رویداد (در بادیو و زیزک)، نظریه های سیاست مداری پساسونمایی (Honig، Brown، and Cavarero) - و احتمالا خیلی بیشتر از من نادان هستم بنابراین، در حالی که شرایط انسانی قطعا آخرین کلمه ای در مورد موضوع نامیده نمی شود، خواندن ضروری آن برای هر کسی که علاقه مند به آن است، نیست.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب وضع بشر


 کتاب اسلام در سرزمین ایران : چشم اندازهای معنوی و فلسفی(مجلد سوم)
 کتاب اسلام در سرزمین ایران : چشم اندازهای معنوی و فلسفی(مجلد اول)
 کتاب اخلاق آزادی
 کتاب Our Final Invention
 کتاب دین پژوهی و آینده دین
 کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی